Saturday, 31 December 2011

Goodbye 2011, Welcome 2012

Assalamualaikum semua.. 

Ini post yg terakhir dari saya sebelum 2011 berakhir.. Xsedar2 kan dh 1 tahun mse berlalu..Alhamdulillah Allah memberi peluang pada kita semua untuk beribadah kpdnya.. Tp adakah 1 thun yg diberikan kita guna sebaik2nya??.. Klau jwpn dari Cik Nur Hidayah nie mesti la x.. Bila la nk berubah kan..?? Perubahan mmg dr dlu lagi dirancang..tp klau diri sendiri xnak berubah nk buat camne Cik Dayah oiii...! So, azam tahun baru ni nk la jadi org yang lebih baik..2012 is coming, so I have my Wishlist for 2012 :
  • I want to get my last pointer for my Diploma is the best pointer dari yang sebelum2 ni!          Myb 4+ ( haha..perasan!)
  • I want to pursue my study for Bachelor in Accountancy!

  • I want to go >>> Universal Studio (Singapore)


  • I want to go >>> Disneyland (Hong Kong)                                                   (Amiinnn..Hopefully it will run smoothly & Allah will help us!)


  • I want to become a faithful & good Muslimah, a good daughter for my parents, a best ever adik for my abang2 & kakak2, & a best ever friend for my kawan2! InsyaAllah..


Hehe..banyak nye wishlist saya.. Hopefully sume dapat ditunaikan..Amiin.. Semoga Allah ada bersama2ku memberi petunjuk, ketenangan dan kekuatan especially for Hong Kong.. I'll try my best to menempuh onak dan duri.. be STRONG Nur Hidayah!

p/s: Akhir sekali dari saya apa yang baik dari Allah, & apa yg buruk datang dri diri saya sendiri.. Jazakallah Khairan..





 Photobucket

Friday, 30 December 2011

T.E.R.U.J.A

Bahagianye!!

video

Tentang Dhia

Assalamualaikum..

Semalam dh tamatla al-kisah cerita "Tentang Dhia". Mula-mula engatkan cerita ni diadaptasikan dari novel Tentang Dhiya, tp tidak same skali. Crita yang mmg best la.. Best tetap best tp moral of the story kena amek gak..


Cerita yang penuh dugaan..Menanti bahagia disebalik duka,.. Harap2 dh kawen nnt xde la dpt dugaan macam Pn. Dhia kite ni.. & xde la dpt mak mertua mcm mak En.Zikir ni.. Klau la btol2 ad dlm dunia ni mcm mak Zikir ni mmg baek mati la drpd hidup..! Nauzubillah ad org mcm ni..



Bestnye la klau dapat suami mcm En.Zikir ni.. Dlu tyme tngk Nora Elena nk mcm Seth Tan..Eh3..ape nk jadi la kan..hehehe..Tak kisah la mcm mane pon rupa bakal suami sy..sy menerima ngn Redha asalkan seorang yang beriman & beramal soleh.. Dapat bimbing diriku yg lemah ini ke jalan yg Diredhai Allah.. Mencintaiku seikhlas hati dan sy sangat2 berharap agar sy akn dicintai oleh org yg dapat mengarahkn sy menuju keredhaanNYA....Amiinn...

Photobucket

Thursday, 29 December 2011

Don't Give Up!!

Saya xkan give up untuk meng"edit" blog sy walaupon susah.. Please don't give up NHidayah.. :-)

Sunday, 25 December 2011

Renungan Bersama

Walau tak ada ORANG sayang kita TAPI ALLAH ada dekat di hati kita,
Walau tak ada ORANG cinta kita TAPI ALLAH sentiasa KASIHI kita,
Walau tak ada ORANG tolong kita TAPI ALLAH ada LINDUNGI kita,
Walau tak ada ORANG rindu kita TAPI ALLAH tetap tunggu kita,
Walau tak ada ORANG jaga kita TAPI ALLAH perhatikan kita,
Walau tak ada ORANG dengan kita TAPI ALLAH ada temankan kita...

Bersyukurlah kita kerana DIA sentiasa bersama kita... Cintailah DIA kerana ia adalah cinta hakiki... cinta sejati =)

Friday, 23 December 2011

Awak Sayang Saya Tak..

Assalamualaikum semua blogger2 sekalian.. Semoga anda diberkati Allah.. Setelah 1 week, ak berjaya menghabiskan buku "Awak Sayang Saya Tak?..:" Banyak memberi pengajaran dan ilmu.. Amat memberi keinsafan kpd ku.. Subhanallah.. Aku amat menyintai-NYA.. Tidak ada yg lebih agung melainkan cinta Allah.. YaAllah.. hanya engkau yg mengetahui isi hatiku........... Aku berserah kepadamu YaAllah.. moga2 cintaku milik orang yg beriman yg mencintaiku kerana Allah.. Amiinn...Subhanallah..

Saturday, 17 December 2011

La Tahzan...

Jangan bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita"
لا تحزن إن الله معنا

Tuesday, 8 November 2011

Selamat Hari Rayer Aidiladha..

Selamat hari rayer sume... Wlaupon hari ke 3 msih sempat yer nk wish.. Raye taun ni mmg xbest.. I didn't expect this kind of situation will happen in my real life!!.. If it is just a dream, I don't know how could I praised to Allah..really2 Alhamdulillah... but it will never changed! and it will happen again and no one knows it'll happen again in Aidilfitri.. but now i only can tell u all that i'm really2 sad and i don't want it to happen again... (T-T)

...bye2...

It's not good for me but I'm proud with it, Alhamdulillah..

sy msih bersyukur dengan result sy... kpd kwn2 yg kna repeat,tabahkn hati mu..InsyaAllah ad yg lebih baik... so,sy bersyukur dngn ape yg sy dpt walaupon menurun... Alhamdulillah..thx Allah

Thursday, 3 November 2011

Dup Dap Dup Dap..zzzZZzzz

Esok bersamaan hari Jumaat ; 4.11.2011 ; 9.00 a.m , result utk sem 5 akn kluar..oh noo, i'm not ready to know the surprised! Either it is better or bad for me.. oh no! i don't want to check my result!..............................

Saturday, 29 October 2011

Cuti-Cuti Deepavali

Assalamualaikum sahabat2 sekalian

Dah lame rasenye x menulis di belog ini.. sebenarnya, xde ap yg hendak ku coretkn di belog ni.. Kini ak makin bahagia.. say no 2 stress.. ari ahad lepas ak g ipoh berjalan2 ke umh spupu2 ku.. hari pertama di ipoh ktorg g zoo kat taiping..kenangan best woo g zoo taiping.. kelakar pon ad.. thx 2 die sbb sudi belanja.. hari ke dua kami lepak2 kt umh tp mlm 2 g Jusco jalan2 sambil cuci mata..pas2 g mkan mee sizzling kt manjoi..thx 2 my cousin sbb blanja secret recipe..mengidam punye lame baru blh makan..hehehe..& hari ke tiga suda mau balik kelantan..xabes lgi berdetim ngn spupu2 dh kena balik.. hurmmm....tp untung gak sbb balik ngn my sis so jimat tambang bas...hehehe...


*****

I want to be someone who he need,care & love...
(dilambung ombak angau slps nge'date')
(",)


Thursday, 20 October 2011

Ketika Cinta Bertasbih

Assalamualaikum sahabat2..

Jom layan cte ketika cinta bertasbih: Meraih Redho Ilahi...
Mantap..Bisa bagi bnyk pengajaran& kesedaran... (",)

Wednesday, 19 October 2011

Saturday, 1 October 2011

Everything!!

Hari ni sy taw EVERYTHING knpa awak buat cmni...hurmm...thx a lot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wednesday, 28 September 2011

Dalam Diam

HAPPY BUFDAY AWAK...
&
CONGRATULATION 4 UR GRADUATION


***
all da best!



Saturday, 3 September 2011

Bunga Api again.. (",)

hari ni ktorg pasang bunga api lgi..kali ni diseludup oleh abgku.. (",)

video

SUAMI : KETIKA ISTERIMU MENANGIS, GENGGAMLAH ERAT TANGANNYA

Jika isteri menangis dihadapanmu….“hargai lah ia sblm terlewat…” Jika seorang isteri menangis dihadapanmu, itu bererti dia tidak dapat menahannya lagi… Jika kau memegang tangannya saat dia menangis, dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu.. Jika kau membiarkannya pergi, dia tidak akan kembali menjadi dirinya yang dulu, selamanya!

Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, kacuali didepan orang yang sangat dia sayangi, dia akan menjadi lemah!

Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, hanya jika dia sangat menyayangimu.

Dia akan menurunkan rasa EGOnya.

Wahai suami2,

jika seorang istri pernah menangis karenamu, tolong pegang tangannya dengan penuh pengertian.

Kerana dia adalah orang yang akan tetap bersamamu sepanjang hidupmu disaat kau terpuruk terlalu dalam …

Wahai
suami2, jika seorang isteri menangis keranamu, tolong jangan
menyia-nyiakannya. Mungkin, kerana keputusanmu, kau merosakkan
kehidupannya....

Saat dia menangis didepanmu, saat dia
menangis keranamu. Lihatlah jauh kedalam matanya. Dapatkah kau lihat dan
kau rasakan SAKIT yang dirasakannya keranamu ?

Apakah keistimewaan perempuan ini ? ”

Dibalik KELEMBUTANYA dia memiliki kekuatan yang begitu dahsyat..

TUTUR katanya merupakan KEBENARAN..

SENYUMAN’nya adalah SEMANGAT bagi orang yang dicintainya. .

PELUKAN & CIUMAN’nya bisa memberi KEHANGATAN bagi anak2nya..

Dia TERSENYUM bila melihat temannya tertawa..

Dia TERHARU Dia MENANGIS bila melihat KESENGSARAAN pd org2 yg dikasihinya. ..

Dia mampu TERSENYUM dibalik KESEDIHAN’nya. .

Dia sangat GEMBIRA melihat KELAHIRAN..

Dia begitu sedih melihat KEMATIAN..

TITISAN air matanya bisa membawa PERDAMAIAN.

Tapi dia sering dilupakan oleh SUAMI krn 1 hal… betapa "BERHARGANYA DIRINYA.."

copy dari aiza az-zahra...

Riang Ria Raya 2011

Hari rayer taun ni mmg best..! laen dari yg laen.. mmg xpnh2 la rumah dikunjungi dngn ramai manusia2... pas dtg, dtg yg laen plak.. sempena hari raya ni sayer nk mohon maaf andai penah tersilap kata, tersalah bicara & tersalah laku..mohon maaf dari hujung rambut smpai hujung kaki lah..(",).. raya pertama bersamaan mlm raya kedua ktorg pasang bunga api stadium.. best wo0o.. sayer g sludup kt siam, naseb xkna tangkap ngn abg pulis yg ensem tuh!...

gambar hiasan semata2...xsempat nk amek gmbar.. :-)

xde ape dh yg interesting nk kongsi tyme raye ni sbb dh lupa dh sume..yg sayer engt kitaoram bergambar bnyk2..ada yg nk jd model tp xtermakbul.. hehe...ad yg nk jd photographer tp xde bakat lagi..haa..cmtu jer la cerita saye di hari raya..


gadis gedix..haha


anty fifi,ciksu & hanny


kami semua..
p/s: si guy yg berbju melayu biru adalah photographer yg xde bakat 2...


sep2 koyass.. ni la calon2 model yg xtermakbul sbb diorg "pendek"..hahahaha..


jejaka idaman malaya...


kanak2 riang :-)


makan-makan after solat rayer

Sunday, 21 August 2011

Stress = Sakit Otak!

Actually, hari ni ak sngt stress... Tanggjwb yg sngt besar terpaksa ak pikul after jd JPK.. jd bendahari is not as easy as we look la.. pgg duit beribu2.. kna selaras duit.. mmg makin hari makin tension.. hari ni ak kira balik duit yg beli bendera tuk bulan kemerdekaan ad xckup!.. arghh...so, perlu la ak menambhkn duit tersebut..xabes nk pk mne pegi duit...png sngt sbb bnyk sngt beli brg dlm 1 mse..bli bendera,beli hadiah VIP tuk majlis berbuka puasa.. so, duit dh cmpur2.. xpela, xksh pon kna gnti duit sndiri sbb dh mmg tnggjwb, ak kna la berhati2 & everyday kna selaras duit kluar & msuk.. ayyoo yoo.. pening kpla..otakku asyek berdenyut2.. tp, at least, ngn jd JPK ni bnyk yg ak dpt..pengalaman dan pembelajaran yg xkn dpt ak lupa!

****

second.. ak stress ngn LAW..test 1 ari 2 dpt 38/100..imagine la..argh..xpenah ak dpt seteruk 2.. ari kames ni plak test 2 tuk LAW..usaha la kna lebey..markah nk triple dr yg Test 1.. berjayakan aku? cuba teka..?

****

third.. I stress becoz of some1...fullstop!!

Friday, 19 August 2011

Pencarian Malam 1000 bulan



Seperti yang kita tahu sahabat2..10 mlm terawal bulan puasa merupakan malam rahmat, 10 malam berikutnya merupakan keampunan dosa, dan 10 malam terakhir merupakan malam terhindarnya dari api neraka.. sama2 la kita menyahut malam2 yg tidak akan ad pada malam2 bulan biasa.. sama2 lah kita penuhi malam2 10 terakhir dngn beribadat, berzikir, membaca al-quran dan penuhinya dengan kebaikan.. YaAllah, semoga kita dipertemukan dengan malam yg bersamaan kita beribadah 1000 bulan.. ameenn ya Rabb ! sama2 la kita berdoa, semoga kita menjadi salah satu ahli untuk MALAM LAILATUL QADAR!... :-)



Hidup Baru~

Hari ini bermulala hidupku yg baru.... Semoga ak memperolehi kekuatan.. :-)

Thursday, 11 August 2011

Dalam hati ada Garam ~

Argghhh...terasa macam nk nanges.. xtaw la knpa hari ni tetibe je rase sedey... :-( i just nk balik umah... nk balik.. wanna back home.. tp ap blh buat,xdpt nk balik.. Sabar la wahai Nur Hidayah!.. setiap yg terjdi pasti ada sbb.. so kna la sbr... mungkin ap yg terjdi ada hikmah & mungkin akn dpt benda yg lbh baik lgi lps ni.. InsyaAllah.. Aku hnya mampu berdoa semoga Allah memberi segala yg terbaik untuk ku..................................................... the end..~

Monday, 1 August 2011

Ramadhan datang lagi

Selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak kepada semua.. semoga Ramadhan kali ini lebih bermakna.. Tingkat kn Iman & Taqwa.. :-)

Sunday, 17 July 2011

Air Tangan Orang Tak Solat

Semua orang tahu bahawa kalau meninggalkan solat adalah dosa besar, malahan orang yang tidak solat lebih hina daripada khinzir. Betapa hinanya kita kalau meninggalkan solat seperti yang dikisahkan pada zaman Nabi Musa a.s.

Kisahnya, pada zaman Nabi Musa, ada seorang lelaki yang sudah berumahtangga, dia tiada zuriat, lalu terdetik dalam hati dia (nazar), "Kalau aku dapat anak, aku akan minum air kencing anjing hitam." Nak dijadikan cerita, Allah pun kurniakan isteri si lelaki tadi pun hamil dan melahirkan anak. Apabila dah dapat anak, lelaki ni pun runsinglah. Dia dah nazar nak kena minum air kencing anjing hitam.

Syariat pada zaman Nabi Musa berbeza dengan syariat yang turun untuk umat Nabi Muhammad. Kalau umat Nabi Muhammad, nazar benda yang haram, maka tak payah buat tapi kena denda (dam) atau sedekah. Tapi kalau zaman Nabi Musa, barang siapa bernazar, walaupun haram tetap kena laksanakan nazar tu. Lalu, si lelaki yang baru mendapat anak, dengan susah hatinya pergilah bertemu dengan Nabi Allah Musa dan menceritakan segala yang terjadi ke atas dirinya.

Lalu, Nabi Musa menjawab bahawa lelaki tu tak perlu minum air kencing anjing hitam tetapi akan minum air yang lebih hina dari air kencing anjing hitam. Nabi Musa perintahkan lelaki tersebut untuk pergi menadah air yang jatuh dari bumbung rumah orang yang meninggalkan solat dan minum air tu. Lelaki itu pun senang hati, menjalankan apa yang diperintahkan oleh Nabi Musa tadi.

Lihatlah, betapa hinanya orang yang meninggalkan solat, sampai dikatakan air yang jatuh dari bumbung rumahnya, lebih hina dari air kencing anjing hitam. Itu baru air bumbung rumah, belum air tangan lagi. Menyentuh bab air tangan, selalu kita suka makan masakan ibu atau isteri kita. Jadi, kepada muslimat sekalian, peliharalah solat kerana kalau meninggalkan solat (kalau tak uzur), air tangan akan menitik ke dalam basuhan makanan; nasi, dan sebagainya. Anak-anak, suami pula yang akan makan makanan yang dimasak. Takkan nak biarkan suami dan anak-anak gelap hati minum air tangan orang tinggalkan solat. Tak tergamak kan?

Tapi lain pula halnya dengan kita hari ni. Pagi petang, mamak. Teh tarik satu, roti canai satu. Ada pulak segelintir tukang masak yang tak solat. Kita pun makan bekas air tangan dia. Gelaplah hati kita, sebab tu liat nak buat kerja-kerja yang baik. Hati- hati dengan apa yang kita makan. Betapa beratnya amalan solat ni hatta Allah syariatkan solat kepada Nabi Muhammad melalui Isra' Mikraj sedangkan kewajipan-kewajipan lain memadai diutus melalui Jibril a.s.

Ketika saat Rasulullah nazak, sempat baginda berpesan kepada Saidina Ali (dan untuk umat Islam), "As-solah as Solah wa amalakat aimanukum". Maksudnya, "Solat, solat jangan sekali kamu abaikan dan peliharalah orang-orang yang lemah di bawah tanggunganmu.."

Wa'allahualam


from: iluvislam...

Kenapa Hujan


Kadang-kadang Allah sembunyikan matahari daripada kita dengan hujan yang lebat.

Kita tertanya-tanya, apa salah kita sehingga disembunyikan daripada suria yang cantik itu. Setelah kesedihan, hujan berhenti,

Rupa-rupanya Allah nak tunjukkan pelangi yang indah kepada kita.



Thursday, 14 July 2011

Happy Holiday

Hari ni bermulanya cuti mid sem.. happy but unhappy..! cuti kejap je dh kena pegi UiTM Shah Alam sbb ad program dengan JPK Kolej Perindu.. ari isnin malam dh nk bertolak..bru je rancang nk pegi Kuantan... lame sngt x jumpa Hanny..rindu... tp klau pegi lps balik dr Shah Alam ad ke mase?? huhuhu.. hopefully dpt la pegi..sehari pn da ckup..! InsyaAllah dpt..

Sudah berminggu2 hidupku bz dengan program2 JPK & MTK.. hari 2 open day & semalam baru je abes SUKOM(Sukan Komuniti Mahasiswa). Kini daku boleh berehat..Open day hari 2 amat memuaskan.. tahniah kepada sume JPK & Seki DO sbb berjaya melaksanakan Open Day DO! baru skang kte dpt rase & paham masing2.. & dr sini juga kte blh blajar & perbaiki pelbagai kelemahan kite.. Hope program lepas2 ni lebih berjaya..Aminn.. :-)

Selamat Bercuti wahai warga Dato' Onn!

Wednesday, 18 May 2011

U.I.T.M

hari ni sudaa di UiTM... meninggalkan anak2 kesayanganku dirumah..moga2 rabbit2 ku sehat.. :-) selamat berkhidmat kpd sume JPK2 tersayunk!... All the best!..

Sunday, 8 May 2011

Jangan Takut Untuk Kahwin Awal..:-)

...ARTICLE DIBAWAH DICOPY DARI I LUV ISLAM....

Bagaimana seorang pelajar tahun akhir universiti yang hampir bunuh diri kerana depresi (tekanan) setelah ditinggalkan kekasih mengubah kehidupannya 180 darjah menjadikannya insan yang paling bahagia di muka bumi ini dengan perkahwinan di usia awal. Berikut adalah coretan terus dari hati dan mata pena beliau.



*****

Saya berusia 21 tahun, dan sudah berkahwin. Masih muda bukan? Suami saya berusia 23 tahun. Juga masih muda. Kami berdua masih belajar. Jadi, mengapa berkahwin? Kalau ikut kata mak ayah, "Nak bagi bini makan apa? Pasir?"

Perjalanan cinta saya tidak mudah. Sebelum berkahwin, saya pernah teruk dikecewakan bekas kekasih. Dia minta masa 3 tahun dari tarikh kami 'declare', untuk bersedia untuk berkahwin. Hampir 3 tahun, saya ditinggalkan untuk perempuan lain. Kecewa? Sudah tentu. Jujur, saya hampir bunuh diri. Saya mengalami tekanan hidup sehingga tidak berhubung dengan dunia luar.

Tapi selepas itu baru saya sedar kehadiran suami saya yang sudah 4 tahun menunggu peluang. Pada mulanya, saya ingat sekadar 'cinta rebound', tetapi selepas 2 bulan berkenalan dan bercintan, suami saya melamar untuk berkahwin. Pada mulanya, saya ingat satu gurauan. Akhirnya si dia berani hubungi ayah saya dan minta izin untuk berkahwin kerana takut kehilangan saya lagi.

Ayah saya pun dahulu berkahwin ketika belajar; ketika beliau tahun 1 peringkat ijazah.

Suami saya pelajar perubatan tahun 3, dan saya cuma tinggal 2 bulan untuk mengakhiri pengajian. Ayah saya bersetuju memandangkan saya sudah kecewa, takut juga pisang berbuah dua kali. Akhirnya, kami berkahwin. Dengan mahar RM 200, sebentuk cincin emas, tiada hantaran, tiada majlis, kami bernikah.

Simple bukan? Kenapa perlu pening?

Kalau anda lelaki, anda mesti ingin berikan segala yang terbaik untuk bakal isteri anda.

Dan, kalau anda perempuan seperti saya, semestinya inginkan hantaran yang tinggi (lulusan ijazah sekarang, hantaran RM10K ke atas). Perlu tidak?

Maaf perempuan, kalau terasa. Saya bukan jual diri, saya tidak perlukan hantaran RM10-20K. Saya tidak letak harga untuk nilai diri sendiri dan harga cinta saya. Ini masalah kalau kita kahwin cara Melayu; bukan cara Islam.

Saya perempuan lulusan ijazah, saya ada tulang 4 kerat, dan saya boleh berusaha, kenapa perlu mengharap dengan lelaki? Suami bukan untuk dibebani, tapi untuk disenangi. Isteri bukan untuk dibeli, tapi untuk dikasihi.

Kos kahwin sekarang paling rendah pun RM20K serba serbi. Hantaran, majlis, belum baju, pelamin. Tapi cuba fikir, perlu tidak? Baju raya kan masih ada, cantik lagi. Kasut raya pun masih baru.

Kenapa perlu buat majlis di hotel, dewan orang ramai kan ada? Kalau rasa sangat mahal untuk katering, boleh upah orang masak, tinggal sediakan bahan dan peralatan. Bersanding tak perlu, buat penat badan duduk macam tunggul depan orang.

"Seganlah. Nanti orang kata apa."

"Isk, buat malu belajar tinggi-tinggi, tak dapat hantaran."

Hai, ni mentaliti Barat. Bagi yang beragama Islam, ingat rukun nikah.

Tanggungjawab selepas kahwin yang penting. Lebih baik duit sewa pelamin jadi duit persiapan untuk anak pertama. Prioritikan penggunaan duit anda. Kos bersalin bukan murah. Kalau di hospital kerajaan, paling kurang perlu ada RM400-500. Tapi di hospital swasta, minimum RM2000. Kos ada anak sangat tinggi sekarang.

Pernah cuba lihat harga setin susu bayi di pasar? Harga lampin pakai buang? Dan sekarang, anda masih terfikir pelamin itu penting? Ini tak kira duit nak beli kenderaan, beli rumah. Pening!!

Jadi jangan bebankan diri anda dengan majlis perkahwinan yang membazir dan tidak perlu.

Saya bahagia sekarang. Boleh keluar dengan suami tanpa rasa takut dan malu, disentuh lelaki bukan mahram. Dan suami saya tidak perlu takut saya diambil lelaki lain seperti dahulu. Apa semua yang pasangan bercinta lakukan, kini kami lakukan dengan halal. Dan kami boleh lakukan lebih dari itu, dengan halal. Tidak perlu risau. Kami aman dan bahagia. Saya dan suami masih bercinta. Masih belajar mengenal sesama sendiri. Dan percayalah, tak guna bercinta lama-lama.

Seganlah keluar dengan pasangan yang tidak halal untuk anda. Saya dan suami, masih seperti pasangan yang baru bercinta. Saya mampu tanggung hidup sendiri, kerja dan cari duit sendiri. Buat apa menyusahkan suami? Dan suami berusaha belajar bersungguh-sungguh (bagi pelajar perubatan, anda faham maksud saya), untuk mendapat keputusan yang cemerlang. Saya tahu ego lelaki tercabar, tetapi saya jujur cintakan suami saya. Saya tak ingin jadi beban, cukup asal dia berasa senang dengan saya.

Tidak perlu nafkah yang besar, semampu yang ada saya terima.

Bakal-bakal isteri sekalian, bersyukurlah dengan suami anda. Dan bakal-bakal suami sekalian, hargai isteri kamu. Terima kekurangan dan kelemahan pasangan anda. Persamaan membina keserasian, perbezaan itu melengkapkan.

Rezeki Tuhan ada di mana-mana. Jangan putus asa. Berkahwinlah! Semoga anda semua merasa tenang dan bahagia.

Thursday, 5 May 2011

BabieSs oh babiessS



I got 2 babies.. hehe.. try & guess what's that? hehe.. mula2 risau jgk nk beli cause i worried if i not keeping them well.. but i'll try my best..stakat ni makan xpnh xcukup..hehe..alwayz kasi makan..xhenti2 makan..1 hari makan kangkung rm2..mmg pokai la nnt nk kna beli mknn diorg..stakat ni xbg lagi name ap kat my pets 2..xtaw nk bagi name ap..just call ra & bit je..hahaha...ra tuk betina yg berwarna coklat & bit tuk jantan yg berwarna putih.. Everyday bg diorg maen kt luar..mmg smpai xlarat nk kutip diorg..risau gak tkt diorg g kt jalan nnt kna langgar..nnt dah balik UiTM, my mum & my dad la jge..hehe.. nk wat balik hostel xdpt sih..nnt dibuang hostel i.. hehe..notim 2 say bout my Ra & Bit coz they are too early be by myside..just for 1 week.. i'll show u their pic..




















Friday, 29 April 2011

Selamat Hari Tua Nur Hidayah

Assalamualaikum sahabat sekalian..


Xde ap yg nk di post dlm entry kali ni..just nk ucapkan thx to all my beloved friends,zaima,ena,fizah,ada,pariha,fiq,syakirah,syeera and sume2 la... thx jgk pde sume yg wish me "Happy Birthday.."..Thx a lot.. walaupun minggu ni bz ngn exam,korang still nk celebrate..thanks banyak2..I gembira sngt2 walau pon exm sume xdpt wat..cmne nk dekan sem ni xtaw la..? I fervently hope la, dean list for this sem..Ameenn..semoga Allah permudahkan.. xde ap dh nk dicoret pnjang2..Last nk kasi sume tngk gmbar i yg xseberapa...









>>>TQ for Everything<<<




Saturday, 2 April 2011

Oh Zaman mudaku....

......auchakssss.....
Hehe..am i cute..totally cute kan? hahahaha..bangga diri plak..who else klau bkn kita nk proud diri kita sendiri..kan3? hehehe.. my sis 2 xubah mcm ank sdare i skrang.. pelanduk dua serupa ngn Damia Batrisyia.. bukan rupa je nk hampir same and they are almost the same behaviour..hahaha.. There's nothing interesting that i want to write here..i am not in a good mood actually.. feeling of sadness, fear, and angry at someone.!.. so that's all for today.. hehehe..

Friday, 25 March 2011

Pelancaran High Achivers' Club..

dunno nk tulis ap entry kali ni..so just post sal pelancaran HAC & Family day.. i hope next sem still dpt jd ahli ni.. tp ble kaji2 sket keadaan skrang mcm xmampu je... huhu..xksh la klau xdpt jd exco or wakil fakulti club ni..just dpt jd ahli pn dh ckup... so, the moral value here, u need 2 study hard & smart Nur Hidayah.. hope next sem ramai geng2 i yg laen dpt jd ahli ni..so,all the best for all of you... this is my first tyme la handle program.. mmg pnt.. ble dpt tugas sbgai tugas2 khas..so kna la tolong sume org..kate ena tugas2 ni runner person.. tp sepanjang pelancaran i ganti exco publisiti yg xde..so keje i amek je gmbr..mmg kaki ngn tangan xduk diam..hehe..so,that's all...

chakkss... :-)


perasmian oleh tuan haji







Friday, 11 March 2011

Dream High

Minggu ni dpt jgk balik umah..engtkn ad program HAC..tbe2 je xjd..tup3 mnggu dpn plak..InsyaAllah next week dh jd..Balik je umh tngk cte dream high...tp malang la plak, engtkan habes cte 2 Anis bg,rupa2nye sparuhnye... Ni yg xbesh, tergendala cte ni.. tngk separuh mmg menyeksakan jiwa raga sbb xtaw the end citer ni..huhuhu.. sedey nye.. :-(

...hero2 dream high...

Sunday, 27 February 2011

Suka & Duka

Assalamualaikum smua..

Dh 3 mnggu rasenye xupdate blog ni.. maklum saje lah.. bz memanjang.. bnyk jgk bnda yg berlaku dlm mse 2 mnggu ni.. suka & duka saling bergabung..hehe..

19hb Feb..

Happy besday to you.. Mursyidul Amin.. May Allah bless u with prosperity, good health & success in the world & here after..

21hb Feb..
Bermulanya Fesko kt uitm machang ni..agak memenatkn sbb kna trun every night nk kutip kopon kn..hehe..biase la..ambe bile bab kupon mmg jd peminta sedekah kupon la...Mlm ni mlm perasmian Fesko.. First2 je trun mmg tension gile..mmg png kpla la sbb ramai sngt makhluk kt uitm ni.. I plak mmg ptang jln time ramai2..xsuke..Mlm 2 pusing2 je bli mknn trus cri port nk dduk...mcm2 gak r persembahan tp da lupe.. biase la,lumrah.. lps je abes program i bersama fiq & pa balik jln kaki.. xmoo berebut bus..rmai sngt.. so, zema je balik ngn bus.. mmg pnt la jln kaki ditmbah plak mlm tu i pkai skirt..mmg seksa r nk mendaki bkt uitm..


22hb Feb..
Hari ni dh bermula jualan buku tuk High Achivers.. Progrm ni pn lulus last minit je taw.. Program IQRA' yg lulus tnpa budget.. so i pon terpaksa berduty la.. Hari ni jadual tuk i berduty ptg dr kul 2-4 ptg..tp disebabkn i kna pegi prgram laen so i percepatkn sket duty i dr kul 12-2ptg.. Ptg ni program Girl's DayCare kt dewan pro.. name dh tulis so pegi la.. Ustaz Luqman & 1 of the doc from Klinik Perubatan Islam jd panel.. agak best la program ni.. sedikit sbyk dpt bg input berguna.. & hari ni jgk la ad pemilihan JPP(jawatn pewakilan plajar).. 2 of my friends ad msuk & trpilih jd calon..after undi diorg dpt la jd MPP.. so Alhamdulillah.. smoga diorg dpt lakukan yg terbaik wt uitm..>> VOTE for ENA & ALIA.. :-)
Mlm ni plak ad program Teruna Idaman.. ceh..rmai gak msuk..tp yg msuk2 2 xde yg idamkan.. hehe.. xksh la sbnrnya.. asalkan seorg yg dpt menjadi imam solat tuk i & dpt membawa i jln kebenaran.. insyaAllah.. Mlm ni jgk i dpt brooch dr someone..thx u ek NN..
Mlm ni pon i balek jln kaki tp dh xseksa sngt da sbb i da pkai sluar mlm ni.. balek je trus prepared tuk present BEL esk. i dh decide nk plih innershine berry essence tuk jd product i..

23hb FEB...
hari ni present BEL..hampeh la jgk..berdebr punye pasal sume nye agak la teruk.. xksh la...bnda dh lps kan..nk wat gne lg..Mlm ni plak ad pertandngan nasyid inter kolej.. TAR dpt no 1, & then TR & then TDM.. DO hampeh..xde no pon..klau i masuk sure menang..hahaha..koya gile kan?..

24hb FEB..
mlm ni program AKU DIBIUS CINTA.. bestkn bunyi tajuknye 2..adakah programnye best? jeng3..blh dikatakan ok la.. sbb forum..i pon kurang dngr.. duk sibuk pusing2 je.. hehe..

25hb FEB...
pgi2 hari lg i bngun stdy sbb esk ad test FAR & MAF.. so stdy la sket2 sbb xstdy lg kan.. dm kul 9 lebih i ngn kuncu2 yg laen decide nk trun g padang uitm sbb nk maen kuda.. best woo.. yg xbestnye bayar rm3 dpt naek kuda & dpt kupon.. mula2 tkt gak nk naek..mklumla kuda 2 besar sngt.. mak aihh...nevess..! tp lastly dpt naek gak skli pusing.. i takut sngt smpai shaking kaki2..hahaha..perkara yg melucukan:

me: nape ketar ni?
abg pemegang kuda: ape yg ketarnyo?(dgn keadaan yg agk terkjut sbb engt kuda die yg shaking)
me: kaki sy la ketar
abg kuda: la...sy engtkn ap yg ketar..kaki awk rupanya..(ketawa)

hahaha.. malu gle..kak anis yg ad kt c2 pn ketawa gak.. kaki i shaking u know..wtever la.. yg penting 1 round dh terlmpau memadai.. xmampu nk naek lame2..agaknye pengsan nnt...


kenangan bersama kuda.. :-)

mlm ni i xtrun sbb risau xstdy lg kan.. so stdy la kt dining bersama2 shbat tercinta..

26hb FEB...
Soalan FAR yg dibelit2 macam ular mmg xdpt nk dijawab.. MAF plak soalan agak senang tp i careless & disebabkn salah kira 1 abes slh sume..uwaaa...sedihnye..:-(

mlm ni perasmian penutup tp i trun pn sbb pg esk ad test AIS plak.. dh la test teori bkn lab test...so kna la stdy lebih sket.. malangnya bkn stdy sngt..tbe2 je kk bku jd ngantuk..so tertdo la i smpai bngun kul5.. tp tdo blik last2 bngun nk dkt kul 6...

27hb FEB...
AIS td begitu menyeronokkn..dpt jwb sbb maen reka2..xtaw la btol kex..hoefully dpt la ok.. Hari ni i beli skit buku2 tuk baca..buku agama.. actually, i nk bg mak i bku ni..blh die bce & tenangkn hti die.. kdg2 dngn menbaca kte blh lupakan mslh kte..

book list:
1) U-TURN ke jalan Lurus (RM22)
2) Dosa-DOsa yg dipndg ringan oleh manusia (RM13)
3) Su'ul Khatimah(kematian yg tdk baik) (RM9)
4) Husnul Khatiman(kematian yg baik) (RM9)
5) indahnya hidup bersyariat (RM55)
6)indahnya SYURGA (RM8)

so the total is rm116..xpela..ape slh skali skale abes tuk ilmu agama.. Actually buku indahnya hdup bersyariat bgus sngt..klau blh setiap family kna ad 1 bku 2..so, i sarankan u all pegi la cari buku 2...mmg bagus sngt2..ap slh habeskn tuk bnda ni..klau topup blh,xkan tuk buku xblh..kan3?


Saturday, 19 February 2011

MerenDed!

Beberapa hri lps kolej I ad wat karnival DO..mcm2 la programnye..xde la mcm2 sngt,but i got 5 kupon ok..hehe..anyway congrat wt Fizah selaku rummate i & pengarah projek karnival sbb berjaya wt program ni.. Mse 1st day karnival ktorg g jln2 ngn maen bola lps abes je program yg die wat..merended bersama kwn2 i.. pusing2 uitm.. Mcm2 maen nye..can u imagine ktorg maen bola ala-ala maen futsal la..dngn pkai sliparnye..lari mcm ap ntah nk brebut bola..hahaha..mmg saat yg membahagiakn..tp kemenangan berpihak pd group i(i+ila+syeera)..1-0 beb!..hehe..jngn sedey ye pa,beehan,&fiq..hehe..xlupe r kt gol keeper kte cik ada kiut miut..xde sape nk jg gol keeper melainkn dier..hehe..


kami semua dekat padang bola jaring uitm..:-)

haa..see..our pictures yg chanteq2!
Gambr i plg byk sbb i tuan punye camera..hehehe


Haa..yg 2 mase karnival kolej.. Smalam plak i bersama ila,ada & syeera pegi round2 uitm lgi..mmg xde keje r..jln je taw..klau bab stdy malas..buat 2 soalan akaun trus tngk movie,pas je tngk movie g jln2..mcm mane nk dean list cik Hidayah oii...kan3..Azam pda hari nie, i nk stdy akaun smpai btol2 dpt wat,ngn siapkn serba sedikit kerja skoola..next week da bz sbb ad FESKO plak..mmg minggu tuk kumpul kupon la..mmg penat..tmbah plak next week la jgk mnggu ad TESTnye..arghh..tidak3..i'm not ready yet!..so,stkt ni jela dlu coretan i..nk pegi stdy..ngeh3.
.


Tuesday, 15 February 2011

Salam Maulidur Rasul 1432H

As we know, hari ni bufday org yg paling disanjungi iaitu Nabi Muhammad S.A.W... Sama-sama lah kita mengingati & berubah menjadi umat acuan Nabi Muhammad S.A.W... but bkn tuk hari ni jew kna engat Nabi kita.. of course la everyday kte kna engt..SALAMAT MENYAMBUT MAULIDUR RASUL..

صَـلَّى اللهُ عَـلَى مُحَمَّد صَـلَّى اللهُ عَـلَيْهِ وَسَـلَّمْ

صَـلَّى اللهُ عَـلَى مُحَمَّد صَـلَّى اللهُ عَـلَيْهِ وَسَـلَّمْ

صَـلَّى اللهُ عَـلَى مُحَمَّد صَـلَّى اللهُ عَـلَيْهِ وَسَـلَّمْ

Monday, 14 February 2011

Suhaila ARTWORK



Tbe2 je arini tngk blog Suhaila Artwork.. see, kak su dh upload my CC.. so, terasa nk menguploadkn gmbr CC yg I tempah.. nice kan! Ske sngt.. Thx kak su.. mmg I ni akn jd pelanggan tetap la..hehehe... <3<3>



Pemandu Berhemah

Xde ap yg engin ku coretkn kt atas blog ni.. Hari ni penat sket.. Kna drive balik umh.. Sejak 2 menjak ni tbe2 jd pemandu berhemah.. bwk keta dlm 60-80km/h je.. hehehe.. slalu pecut smpai 120km/h.. Actually nk jimat minyak.. ngeh3..:-) Hari ni mak guard tnye keta sape ni? Pas2 die ckp klau tngk ad lg keta ni esk kt kolej sy nk kunci tayar.. hahaha.. mak aih mak guard ni bnyk plak songeh.. mmg tension.. naseb baek smlm keta x kna kunci tayar.. klau xkna byr saman la I.. bukan saman JPJ ek, saman UiTM.. hahaha.. JPJ xpnh saman I... sbbnye I pemandu berhemah.. btol x? So, moral of the story jdlah pemandu berhemah.. patuhilah had laju yg ditetapkan sbb dngn cara 2 dpt jimatkan minyak.. setiap titisan minyak amat berharga.. Pesanan dari SHELL.. hehehe..

*****

CURRENT MOOD TONITE:
1) Siapkan kerja skolah
AIS
MAF
FAR

2) Watching Korean Drama

Sunday, 13 February 2011

Secret Garden

Lastly lps 2 minggu tengak korean drama secret garden,hari ni bru abes.. 2 pon asek cpt2 kan je.. mls nk tngk pasal org laen.. just nk tngk babak heroin dngn hero je...hehehe..cite ni xde la best sngt.. tp disebabkn dh TERtngk..jd nk tngk smpai abes..hehehehe..

SINOPSIS CERITA:

The drama tells the story of Kim Joo Won (Hyun Bin), an arrogant and eccentric CEO who maintains the image of seeming perfection, and Gil Ra Im (Ha Ji Won), a poor and humble stuntwoman whose beauty and body are the object of envy amongst top actresses. Their accidental meeting, when Joo Won mistakes Ra Im for actress Park Chae Rin, marks the beginning of a tense, bickering relationship, through which Joo Won tries to hide a growing attraction to Ra Im that both confuses and disturbs him. To complicate matters further, a strange sequence of events results in them swapping bodies .

Friday, 11 February 2011

Ini Sejarah Kita

Semalam baru balik dari ISK..ISK is stand for Ini Sejarah Kita.. macam2 I blaja dr situ..benda yg I dah blaja dr form 1 lagi mase masuk maahad(MMP) dalam sirah..blaja tentang Rasullullah..kehidupan pada waktu dahulu kala.. tentang penyebaran Islam.. tp benda 2 dah lame sngt blaja,mase secondry school..of course lupa! hehehe.. nak wat camne mmg lumrah kehidupan manusia..sering lupa..tambah2 pada ilmu yg berguna.. kenapa ek, kite mesti engt tentang kehidupan org yg kita syg, tp kenapa kita xpenah nk engt pasal nabi kita..sesetengah org xnak ambil taw pasal nabi kita sendiri..padahal sblum kita mengenali org laen disekeliling kita, kita patut mengenali nabi kita dlu.. kita xblh syg insan laen lebih dari kita syg Allah & Nabi Muhammad.. tp sekarang kita xpenah endah pasal sume ni..amek mudah je sume ni.. btol x? I xtujukan pada sapa2.. just nk engtkan pada diri sendiri jgk.. I sering lalai & lupa.. Lupa bhawa matlamat kita hidup hanya untuk beribadah kepada Allah.. keje full time kte kat dunia ni untuk beribadah & bedakwah kearah kebenaran..keje part time ap yg kita wt kt dunia ni la, like doctor, cikgu, akauntan & etc.. Thx pda sume kwn2 tyme kt ISK.. huhu.. thx jgk pd kak syi.. thx very much.. :-) semoga hari ini lbh baek dari semalam.. ameenn..